Voor de vierde keer organiseert Adformatie Academy de Masterclass positionering en groeistrategie voor creatieve bureaus, vrijdag 27 september. Na de succesvolle eerdere edities nu dus weer zo'n topdag, met deels andere sprekers - en super actuele content!
Milestone moment! Dutch Digital Design bestaat 10 jaar en ik droeg het stokje als voorzitter van de stichting over aan medebestuurslid Suzanne Visser. Dat vierden we dat bij Club ACE met alle 40 bureaus die partner zijn. Met mooie foto's van Merten Snijders.
Was te gast bij The Brief, de bekende podcast over merken, marketing en content. Daarin deel ik mijn carrièrepad (van graffiti tot Dzone en Adobe, mijn eigen business en Agency Engines), vertel ik over bureaus en kijken we vooruit naar de toekomst voor bureaus.
Dit jaar zit ik in de hoofdjury van SAN New Kids on the Block! Vanuit Agency Engines neem ik daarmee het stokje over van Fred Moolhuijsen. Een juryplek die echt helemaal perfect past bij mijn vakgebied, dat draait om hoe nieuwe bureaus zich presenteren aan de markt.
Afgelopen jaar was mijn leukste en tegelijk meest succesvolle businessjaar! Hieronder een terugblik op een jaar vol projecten, avonturen en nieuwe ontwikkelingen. en korte vooruitblik. Thanks aan iedereen met wie ik samen mocht werken!
Om stil te staan bij haar 50e jaar organiseerde Adformatie 15 verschillende Masterclasses. Met Agency Engines mochten we er daar een van geven: ‘Maak je bureau klaar voor de toekomst’. We gaven elk vanuit ons eigen specialisme aan wat onze verwachtingen zijn.
Om het 50-jarig jubileum van Adformatie te vieren lanceerde het vakblad een nieuwe lijst, de Adformatie Top 50 van 2023, ‘smaakmakers van merken, marketing en media’. Daarin bleek een zeer eervolle plek voor mij weggelegd, op nummer 39 nog wel - daar word je stil van.
Wat een supermooi traject: de oplevering (eerste deel) voor Dutch Design Foundation, de organisatie achter Dutch Design Week. Samen met een geweldig team hebben we de merkstrategie voor de komende jaren bepaald en de aanzet neergezet voor de digitale transitie.
Na een jaar stil samenwerken achter de schermen mocht het naar buiten: we lanceren Agency Engines, hét bureau voor bureaus! Samen met Melanie Butter, Fred Moolhuijsen en Sander Verhof zijn we een nieuwe consultancy gestart, waarmee we de groei van bureaus versnellen.
Onder de vlag van Adformatie Academy organiseerden we vrijdag 9 juni de tweede editie van de Masterclass dag ‘Positionering en Groeistrategie’, speciaal voor creatieve bureaus. Een erg geslaagde dag, met veel interactie en goede beoordelingen van de deelnemers.
Het was weer een superweek in maart bij SXSW, het wereldwijd toonaangevende event op het gebied van tech en creativity. Met Dutch Digital Design organiseerden we er een event voor 200 bezoekers, waar Nederlandse digitale design bureaus zich presenteren op het podium.
Business-wise was 2022 voor mij een topjaar, daar ben ik dankbaar voor! Om hier even bij stil te staan geef ik een korte terugblik, maar wil ook vooruitkijken naar het nieuwe jaar. Thanks aan iedereen met wie ik samen mocht werken:
Dit jaar wederom een hoge notering in twee lijsten van invloedrijke personen in de media- en bureauwereld: nummer 7 in de Reclamebureau100 en nummer 71 in de eindlijst van de Media100. Een prachtige erkenning van vakgenoten die gestemd hebben, waar ik zeer dankbaar voor ben.
Onder de vlag van Adformatie Academy organiseerden we vrijdag 11 november een fysieke Masterclass dag ‘Positionering en Groeistrategie’, speciaal voor creatieve bureaus. Een zeer geslaagde dag, met prachtige rapportcijfers en de aankondiging van een herhaling op 9 juni.
Het was een drukke week bij Dutch Design Week. Stichting Dutch Digital Design, waar ik naast mijn werk voorzitter van ben, schoof aan als spreker en gespreksleider bij twee events van CreativeNL. Eind van de week waren we zelf ook medeorganisator van twee events in Eindhoven: Creative Jam en DDW Talks..
Er is geen land dat zich beter profileert dan Nederland bij het Cannes Lions International Festival of Creativity, met de zevende editie van de Embassy of Dutch Creativity, de Nederlandse creatieve handelsmissie: geweldig om te zien, als mede-initiator,.
De afgelopen maanden is het druk geweest met trajecten bij verschillende bureaus. Zo leverde ik positionering en groeistrategie projecten op voor bureaus door het hele land: Triple in Alkmaar, Informaat in Hilversum en Sterk in Eindhoven.
Elk jaar organiseren we met onze stichting Dutch Digital Design een diner voor alle partners, met het bestuur en hele team. De samenkomst met 75 gasten van de aangesloten 30 digitale designbureaus vond plaatst bij het nieuwe kantoor van Media.Monks in Hilversum.
Na een maand een mooi moment terug te kijken op het SXSW Interactive Festival in Austin, Texas. Ik was er aanwezig voor mijn netwerk, maar ook als voorzitter van stichting Dutch Digital Design, dat daar een event organiseerde voor 200 bezoekers.
Sinds deze maand heb ik mijn kantoor in Capital C Amsterdam, de creatieve hub in de voormalige Diamantbeurs. Een supermooi en karaktervol pand, waar onder meer ook de redactie van Adformatie zit.
Deze maand gaf ik een Masterclass Personal Branding voor de net afgestudeerde talenten van de Master Digital Design aan de Amsterdam University of Applied Sciences, de Hogeschool van Amsterdam (HvA).