Het was een drukke week bij Dutch Design Week. Stichting Dutch Digital Design, waar ik naast mijn werk voorzitter van ben, schoof aan als spreker en gespreksleider bij twee events van CreativeNL. Eind van de week waren we zelf ook medeorganisator van twee events in Eindhoven: Creative Jam en DDW Talks.
De week ging van start met een event in De Effenaar. CreativeNL organiseerde daar op de dinsdag 'Impact maken in de Verenigde Staten' over Spatial Design, Digital Design en Dutch Innovation tijdens SXSW. Op uitnodiging van Vera Kuipers (CreativeNL) mocht ik in een interview met Rob Adams de activiteiten van Dutch Digital Design in de VS delen en liet drie voorbeelden zien waar de publieke ruimte en digital design samen komen, van Media.Monks, Studio Richard Vijgen en Clever°Franke. Nils Adriaans scheef er een mooi artikel over dat gepubliceerd werd op de CreativeNL site, met foto’s van Ben Houdijk - en hier de video van het interview:
Op de donderdag was er opnieuw een CreativeNL event waar we bij waren betrokken: 'Impact maken in het buitenland' over internationaal ondernemen, waar ik een van de gespreksleiders was. Aansluitend was 'De Reünie' met deelnemers aan handelsmissies van CreativeNL, in samenwerking met New Dutch Wave. Een goede zet om zo de verschillende organisaties aan elkaar en geïnteresseerden te verbinden.
Vrijdagochtend organiseerden we Creative Jam, een challenge voor meer dan 60 studenten van creatieve opleidingen uit heel Nederland, bij SintLucas. De briefing was van What Design Can Do, over hoe digitaal design kan bijdragen aan een circulaire wereld. De talenten werden in teams begeleid door 18 coaches bureaus. De concepten werden beoordeeld door een vakkundige jury en het winnende team mocht hun concept presenteren op het podium van DDW Talks. We organiseerden het event samen met Dutch Digital Agencies, Night of the Nerds en SintLucas. Hier wat foto's van Joost van der Hoeven:
DDW Talks 'Digital Realities' was ons laatste event die week. Een mooie line-up aan sprekers en een bomvolle zaal met meer dan 125 bezoekers, de drukstbezochte van 8 DDW Talks events die week. Onder de sprekers waren Dentsu Creative Amsterdam, Wonderland, Stay Future Proof en Kalfire, waarna er een panel was met Random Studio en The Fabricant over fashion in de digital space. Moderator was Lauren Grace Morris, Head of Digital bij Frame. We organiseerden het event samen met Dutch Design Week, Stay Future Proof en Frame magazine. Hieronder een aantal foto's:
En inmiddels zijn we alweer bezig met het komende event van stichting Dutch Digital Design: The Webby Awards komen naar Amsterdam. Volgende week donderdag 10 november organiseren samen met DEPT® op hun kantoor een Webby Talks event. Emma Whitfield van de Webbys spreekt over Gen Z, de toekomst en authenticiteit, daarna presenteert Levy Misiedjan van DEPT® ‘Mememarketing and sh*tposting’. Het event wordt afgesloten met een netwerkborrel. Voor degenen die er niet bij kunnen zijn is er ook een livestream. Inschrijven kan via deze registratiepagina.