Ik geloof in de kracht
van Nederlandse creativiteit
Ik geloof in de kracht
van Nederlandse creativiteit
Nederland heeft geweldige creatieve bureaus die de lat in hun vak steeds hoger leggen. Ik bewonder hun ondernemerschap en hoogstaande creatieve werk. Want uiteindelijk zorgt creativiteit voor die sprankel, dat nieuwe inzicht of die super simpele aanpak. Zeker als dat digitaal vorm krijgt. Ik ben al twintig jaar thuis in de creatieve en digitale wereld, dat is mijn domein. En krijg er energie van om de ondernemers van deze bureaus nog verder te brengen.
Het is lastig om van een afstand naar je eigen bureau te kijken. Met mijn groeistappenplan help ik daarbij. Samen stellen we scherp hoe jullie je onderscheiden, waar jullie naartoe willen en hoe jullie daar het slimst komen. Als branchespecialist ben ik je sparringpartner en benchmark tegelijkertijd. Ik begeleid je team naar antwoorden die door iedereen gedragen worden, waardoor de samenwerking op meerdere niveaus waardevol is. Dat deed ik tot nu voor talloze opdrachtgevers.
Sinds de zomer van 2023 heb ik de krachten gebundeld met specialisten Melanie Butter, Fred Moolhuijsen en Sander Verhof in een nieuwe consultancy die creatieve bureaus helpt met complexe vraagstukken die passen bij de huidige tijd: 'het bureau voor bureaus'. Onze diensten zijn complementair, waardoor we breed inzetbaar zijn op het gebied van positionering en groeistrategie, new business en sales, bedrijfsvoering en operatie, PR strategie en reputatie management. Je kan met een of meer van ons werken, of met ons allemaal.
Naast mijn bedrijf ben ik oprichter en voorzitter van de stichting Dutch Digital Design, met 30 bureaus als partners. Die brengt het beste Nederlands digitaal design onder de aandacht van opdrachtgevers, partners en talent in binnen- en buitenland via publicaties, pers, social media en events wereldwijd. Daarnaast is het een community van toonaangevende bureaus, die elkaar helpen door samen te werken.
Ik vind het leuk om mensen en bedrijven te verbinden en ze te helpen bij succes. Dat doe ik naast mijn werk en de activiteiten voor voor stichting Dutch Digital Design onder meer als mede-initiator van de handelsmissie ‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions en evenementen als Digital Dinner Amsterdam. Ook ben ik lid van de Raad van Advies van de Dutch Design Week en jureer ik al jaren voor verschillende creatieve awards, zoals Dutch Design Awards, Dutch Interactive Awards en The FWA.
Sinds 2009 werk ik als zelfstandig specialist in positionering en groeistrategie. Daarvoor werkte ik als marketingconsultant voor Adobe, waar ik relaties met creatieve bedrijven onderhield, events organiseerde en communities ondersteunde. Ook was ik voorzitter van de Adobe User Group Nederland. De grootste Adobe community ter wereld, met uiteindelijk meer dan 8.000 verenigingsleden. Daarvoor werkte ik voor de bureaus Satama en OER, en was ik hoofdredacteur van designvakblad Dzone magazine. Ik begon mijn loopbaan als designer – een logisch vervolg op waar het voor mij allemaal begon, met graffiti.
De afgelopen jaren ben ik bij onder andere de volgende awards jurylid of juryvoorzitter geweest:
Dutch Design Awards
2005, 2006, 2017 t/m 2020
Dutch Interactive Awards
20016, 2017, 2018, 2019
The FWA
2008 t/m 2013