De afgelopen maanden is het druk geweest met trajecten bij verschillende bureaus. Zo leverde ik positionering en groeistrategie projecten op voor bureaus door het hele land: Triple in Alkmaar, Informaat in Hilversum en Sterk in Eindhoven.
Triple is een snelgroeiend digitale bureau (200+ and counting) voor innovatie en creatie vanuit een technisch hart. Met het management hielden we acht bijeenkomsten op de vestiging in Alkmaar, de stad waar ik opgegroeid ben, dus bekend terrein. Mooie bijeenkomsten met het team, waarin we een strak plan voor de toekomst maakten. Waarna Maaike Schutten en Nicole Pickett-Groen dat nog door vertaalden in een scherp merkverhaal. Ook de komende tijd blijf ik betrokken bij het het bureau, dat sowieso de moeite waard is om goed in de gaten te houden de komende tijd.
Informaat is een strategisch designbureau waar 80 multidisciplinaire designprofessionals werken met een focus op waardengedreven designaanpak. Het bedrijf bestaat bijna 40 jaar en is gevestigd in een voormalig Philips-gebouw in Hilversum. Met het management kwamen we in acht bijeenkomsten tot een strategisch werkdocument, een actielijst en een merkdocument waar de organisatie de komende jaren mee dor kan groeien.
Met de mensen van Sterk Merkregie in Eindhoven maakten we een plan voor positionering en groeistrategie voor de nieuwe organisatie, een fusie van twee bureaus. Na het traject pakten Ronnie Besseling en Maaike Schutten het merkverhaal en de identity op, die ze presenteerden als ‘brand refresh’ aan alle medewerkers. Een superleuke samenwerking met Nienke Jansen, Patrick Van der Sommen, Ralph Smits, Nardi Beursgens, Koen Paquay, Agile Marketeer en de rest van het team.