In juli kwam Ronald ter Voert (ex-hoofdredacteur Emerce) naar me toe met een tof idee: voor De Boardroom, een nieuwe business talkshow. Podcast en video over creativity, marketing en digital - of ik daar sidekick van wilde zijn. Dat wilde ik, want ik speelde zelf al een tijd met zo'n soort idee. Inmiddels zijn de eerste gasten van bureaus en merken benaderd en staan de eerste opnames gepland.
De insteek
Ronald heeft een lang trackrecord heeft opgebouwd als het gaat om het realiseren van zakelijke content, podcasts, events tot tv-programma’s, ziet in de markt vooral initiatieven die gericht zijn op slechts een van de drie gebieden die in het nieuwe programma aan bod komen: creativity, marketing & digital. “Een onafhankelijke business talkshow in video en audio met de laatste nieuwtjes, trends, ontwikkelingen, issues tot innovaties in die domeinen was er nog niet. Terwijl die werkgebieden vandaag de dag meer dan ooit met elkaar verweven zijn”. De Boardroom heeft elke aflevering drie tafelgasten, waarvan ik de vaste waarde ben. Elke aflevering wordt aangevuld met twee wisselende gasten: denk aan managers, strategen, designers tot C-level en andere gegadigden, die werken voor of bij bureaus, merken tot aan platforms en mediabedrijven.
Brede doelgroep
Zelf zag ik een wens in vervulling gaan. Ik wilde altijd nog eens een programma maken over de business waar ik enthousiast over ben, die ook zoveel mensen buiten het vak ook dagelijks bezighoudt. Creativiteit, marketing en digital zijn allang niet meer voorbehouden aan bepaalde branches of sectoren, het is voor een veel grotere groep Nederlanders dagelijks van belang. Hetzij uit zakelijke overwegingen, dan wel uit persoonlijke interesse.
Samenwerking
Voor de distributie en het vermarkten van het nieuwe format is een samenwerking aangegaan met Audiohuis, onderdeel van Mediahuis Nederland, de voormalige Telegraaf Media Groep. Met een B2B2C-propositie is het wenselijk om een partner te hebben die daarin kan voorzien, in zowel audio (Audiohuis) als video (Mediahuis). Edwin Koeners, Sales & Business Development verantwoordelijke binnen Audiohuis: “Die brede focus van De Boardroom, in combinatie met de twee hosts, maakt deze talkshow zeer relevant voor onze eigen business en tegelijkertijd toegankelijk voor een zeer breed luisterpubliek. Een must-hear-productie, die perfect past in ons netwerk.”
Credits
De visual identity werd gemaakt door Bart Heideman, onze leader door Woodwork Amsterdam en mij neef Sjoerd Hagendoorn is verantwoordelijk voor het maken van de site en hulp bij onze social kanalen. De launching partners van De Boardoom zijn: Adobe, YouLynq.me, Agency Engines en Audiohuis.
Kijk of luister De Boardroom
- Kijk op YouTube
- Luister op Spotify
- Luister op Apple Podcasts
- Check ook de website voor meer info en de komende afleveringen: