Afgelopen jaar was voor de meeste bureaus, dus ook voor mijn business, een uitdagend jaar - wat ik toch nog mooi wist af te sluiten. In dit stuk een terugblik, dank aan iedereen, alle bureaus, organisaties en vooral mensen met wie ik samen mocht werken om te bouwen aan succes.
Opdrachtgevers
De bureaus Woodwork Amsterdam, Nixon Digital, Sunshine and Sausages, Faraday Digital Agency, And Agency Amsterdam, KEMARI®, Level Level en stichting RA*W, die ik hielp met positionering- en groeistrategie trajecten. De bureaus Being There, MONOGRID, de Dutch Design Foundation en ondernemers Jeroen Hofs (Eboman), Nicole Pickett-Groen en Rebekka van Hartskamp waar ik strategische sessies mee deed. Eervol te mogen helpen!
Agency Engines
En natuurlijk Agency Engines met Melanie, Sander en Fred, nu 1,5 jaar een succesvol samenwerkingsverband van bureauspecialisten. Het was fijn klankborden en vooral veel lol maken samen. We waren Ambassador bij de Embassy of Dutch Creativity tijdens Cannes Lions, sprekers bij Agency Safari en organiseerden drie Agency Engines Drinks, de drukbezochte bureauborrel in mijn homebase, Capital C Amsterdam.
De Boardroom
Nieuw was De Boardroom, de business talkshow over creativity, marketing en digital. Een half jaar geleden benaderde Ronald ter Voert mij, of ik daar sidekick van wilde zijn. In korte tijd realiseerden we de talkshow, de eerste afleveringen staan live en morgen is alweer de derde opname. Enorm leuk om te doen. Je kan de talkshow bekijken op Youtube, en beluisteren op Spotify en Apple Podcasts!
Interviews
Verder was ik te gast bij de podcast The Brief, werd ik geïnterviewd door Adformatie, onderdeel van de hoofdjury van SAN New Kids on the Block en werd ik twee keer ge-video-interviewd door Marketing Report. De laatste keer over de uitdagende markt voor creatieve bureaus, een video met bijna 11.000 impressies (zie een van mijn laatste posts). En dan was er natuurlijk de Adformatie Masterclass dag voor creatieve bureaus die we organiseerden, die deelnemers beoordeelden met dikke achten en negens.
En als het dan toch over de cijfers gaat: als klap op de vuurpijl werd ik nummer 7 in de Digital Agency100 lijst 'meest invloedrijke mensen in de Nederlandse digital agency wereld' van de M100 door Marketing Report | Nederland.
Dutch Digital Design
Verder was het ook een bijzonder jaar voor onze stichting Dutch Digital Design: we vierden ons 10-jarig bestaan, vernieuwden het bestuur en ik droeg het stokje als voorzitter over aan Suzanne Visser. We stonden voor het vierde jaar op het podium bij SXSW, hadden weer een digital design route tijdens AdNight, organiseerden events tijdens de Dutch Design Week, faciliteerden de kennissessie 'Tuning Your Agency Business' en deden nog veel meer. Topwerk van bestuur, team en partners!
Dank aan iedereen met wie ik heb mogen samenwerken. Ook dit jaar wordt uitdagend voor de bureauwereld, maar mijn doel blijft onveranderd: zoveel mogelijk bijdragen aan succesvolle business van bureaus. Op een geslaagd 2025!